PREŢUIŢI TĂCEREA
Nu te strădui să-ţi arăti înţelepciunea! Dacă ai înţelepciune, ea se va exprima singură, fară să depui niciun efort.

Luni, 11.12.17, 10:09 AM

Bine aţi venit Vizitator | RSS | Principală | Blog | Înregistrare | Logare

Principală » 2013 » Martie » 2 » 5 PAŞI PENTRU AMELIORAREA CONFLICTELOR
6:16 PM
5 PAŞI PENTRU AMELIORAREA CONFLICTELOR
conflicte1 5 Pasi Pentru Ameliorarea Conflictelor

Cu totii am fost implicati nu de putine ori in conflicte care ne secatuiesc de energie si ne alunga buna dispozitie. Dupa fiecare conflict devenim mai agitati, nelinistiti si incapabili sa ne mai concentram.

Totusi, vei spune, conflictele sunt inevitabile. Te contrazic! Conflictele pot fi evitate. Ia seama insa ca evitarea nu inseamna negare, nu este indicat a te preface ca nu exista o problema atunci cand ea este evidenta. Tine cont de cateva idei care te pot ajuta sa-ti pastrezi calmul si energia pozitiva.


1.Fii pacificator. Traim intr-o era tehnologica, intr-o era informationala care ne indeamna catre comoditate si ne ofera confort. Astfel ca de multe ori uitam sa comunicam prin limbajul verbal, preferand sa transmitem mesajele electronic, prin e-mail, fax, sms-uri. Chiar daca ti se va parea greu la inceput sa te dezobisnuiesti de acest automatism, incearca sa transmiti informatiile direct, lupta cu agresiunea "fata in fata”. In caz contrar nu vei face decat sa amplifici resentimentele, rautatea si comportamentul ostil.

2.Repeta ceea ce ti se spune. Uneori, pentru ca oamenii sa-si dea seama de agresivitatea vorbelor lor, de impactul pe care il au acestea, este nevoie sa repeti intocmai cuvintele pe care ti le adreseaza.Fa-o de cate ori este necesar, pana ce persoana respective va constientiza gravitatea cuvintelor sale si isi va schimba atitudinea. Poti inceraca in felul urmator: " Mihai, incerci sa spui ca….(repeta ceea ce ti-a spus).

3.Relaxeaza-te! Daca cineva te-a enervate atat de tare incat simti ca esti pe punctul de a exploda, respira si numara pana la 10. Indicat este sa apelezi la autosugestie. Iata cateva incurajari pe care le poti incerca in astfel de situatii: "Sunt calm!”, "Ma relaxez!”, "Nu sunt nervos!”. Repeta-ti de cate ori este necesar, pana cand te vei simti intr-adevar asa.

4.Empatizeaza. Arata ca intelegi sentimentele persoanei respective dandu-i exemple din viata personala de situatii asemanatoare prin care ati trecut. Nu spuneti ca intelegeti decat daca este adevarat, in acest mod puteti aduce o nota de calm conversatiei.

5.Nu-ti nega sentimentele. Daca intr-adevar esti foarte suparat, nu ascunde asta. Expune-ti punctul de vedere intr-o maniera elegnta, demna, fara sa trantesti, sa arunci sau sa spargi. Cu siguranta ai vazut si tu cateva filmulete in care se arata urmarile stresului la birou. Sunt convinsa ca nu-ti doresti ca in memoria celorlati sa devii "Terminatorul”. Cei din jur te vor percepe ca fiind imprevizibil, agresiv, neserios. Stiu ca nu asta este ceea ce-ti doresti.
Vizualizări: 173 | Adăugat de: Mihai | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii
[ Înregistrare | Logare ]

Meniu site

radio stations

Sondajul nostru

Evaluează site-ul meu
Total răspunsuri: 137

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0